REHAKID


zapraszamy na zajęcia

pionizacja i terapia czynna w kombinezonach

Nigdzie w Krakowie nie znajdziecie terapii w kombinezonach, tylko u nas!

Terapię rozpoczynamy zawsze od wywiadu i dotarcia do indywidualnych potrzeb pacjenta.

Potem dobieramy odpowiedni rozmiar kombinezonu i nasza fizjoterapeutka dostosowuje go w zależności od możliwości motorycznych pacjenta i celu terapii.

Kombinezon jest bezpieczny a dzięki zwiększonemu naciskowi na stawy zwiększa się odczucie grawitacji, co stymuluje układ proprioceptywny w prawidłowych wzorcach motorycznych.

Dla kogo?

  • Mózgowe Porażenie Dziecięce
  • udary mózgowe
  • opóźnienia rozwoju motorycznego
  • urazy mózgu
  • urazy rdzenia kręgowego
  • przepuklina rdzeniowo-oponowa
  • choroby układu nerwowo-mięśnioweggo
  • wady genetyczne

Efekty

  • polepsza propriocepcję (czucie głębokie)
  • redukuje patologiczne odruchy
  • przywraca prawidłową postawę oraz toruje prawidłowe wzorce ruchowe
  • zapewnia zewnętrzną stabilizacje ciała i wspomaga osłabione mięśnie
  • koryguje prawidłowe ustawienie elementów ciała względem siebie
  • wpływa na układ błędnikowy (system równowagi)
  • stymuluje mózg oraz polepsza pracę Centralnego Układu Nerwowego
  • prowadzi stymulację dotykową i sensoryczną
  • normalizuje tonus mięśniowy
  • obciąża ciało pacjenta siłami podobnymi do sił grawitacji
  • poprawa kontrolę nad mm. odpowiedzialnymi za mow
  • usprawnienia układ oddechowy (intensyfikacja pracy mm. wdechowych)
  • zwiększa i polepsza kontrolę nad wzmocnionymi mięśniami pozwalającymi pacjentowi na polepszenie funkcji i osiągnięcie niezależności ruchowej

Serdecznie polecamy! Terapia w kombinezonach to nasza specjalność!

masaż leczniczy

Polecamy także masaż leczniczy dla dzieci i dorosłych.

Efekty

  • obniża napięcie mięśniowe
  • przyspiesza regenerację mięśni (nawet 5 krotnie)
  • poprawia ich jędrność i elastyczność
  • poprawia krążenie
  • zmniejsza przykurcze
  • pomaga pozbyć się bólu i rozluźnić

masaż shantala

Masaż Shantala jest starożytną techniką masażu niemowląt oraz dzieci, wprowadzoną na europejski grunt przez francuskiego położnika Frederique Leboyer
Jest to m

Masaż klasyczny całego ciała lub jego partii. W zależności od technik i celu masażu może on działać leczniczo bądź relaksacyjnie. Wspomaga leczeniu chorób i wad kręgosłupa oraz całego narządu ruchu (mięśni, kości, stawów).


Masaż bańką chińską to masaż działający silnie ujędrniająco, oraz antycelulitowo.

W efekcie masażu następuje silne dokrwienie masowanych okolic ciała, dzięki czemu skóra jest zdrowsza, lepiej odżywiona i zyskuje wspaniały wygląd.

terapia ręki

Celem metody jest usprawnienie małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców jak i dostarczenie wrażeń dotykowych i poznawania dzięki nim różnych kształtów i struktur.

Terapia oparta jest na zabawie i ćwiczeniach mających na celu rozwój sprawności ruchowej dłoni dziecka, umiejętność chwytu oraz koordynację pomiędzy dłońmi, oraz naukę pisania w etapie szkolnym.

Dla kogo?

  • dzieci z zaburzeniami napięcia w obrębie ręki i dłoni
  • dzieci z nieprawidłową postawą ciała
  • dzieci z problemami z wykonywaniem ruchów takich jak picie z kubka, czy zapinanie guzików
    problemy z układaniem małych przedmiotów, lepieniu z plasteliny czy w innych zabawach manualnych wymagających precyzyjnego chwytu
  • dzieci z problemami z pisaniem / malowaniem (grafomotoryczne)
  • dzieci z zaburzeniami kontroli wzrokowo-ruchowej
  • dzieci z problemami z koordynacją ruchów

Cele terapii

  • poprawa sprawności ruchowej całej ręki
  • udoskonalenie sprawności manipulacyjnej ręki
  • wykonywanie zamierzonych i precyzyjnych ruchów palców
  • doskonalenie chwytu
  • doskonalenie pisania
  • praca nad koordynacją ruchów dłońmi
  • wspomaganie utrzymywania prawidłowej postawy
  • poprawa koncentracji na wykonywanych czynnościach

 

gimnastyka korekcyjna

Pomagamy w korekcji wad postawy oraz skoliozach.

Zajęcia prowadzone są indywidualnie, rodzic dostaje także zalecenia do realizacji w domu.

W terapii skupiamy się na ćwiczeniach rozciągających mięśnie przykurczone, nadmiernie napięte oraz wzmacniamy mięśnie osłabione.

Uczymy przyjmowania prawidłowej postawy, skupiamy się na jej utrwalaniu, oraz dążymy do zautomatyzowania w życiu codziennym.

biofeedback

Nieinwazyjna metoda terapeutyczna zwiększająca możliwości umysłu poprzez stymulowanie aktywności różnych zakresów fal elektromagnetycznych za pomocą specjalnej aparatury komputerowej.

Podczas treningu można nauczyć się regulować przebieg fal i stymulować je indywidualnie do potrzeb pacjenta zgodnie z wyznaczonymi kryteriami.


Podczas treningu pacjent siedzi wygodnie na fotelu z twarzą zwróconą w kierunku ekranu, na którym wyświetlana jest gra. Do głowy i uszu zostają przymocowane elektrody.

Przebieg gry zależy od pacjenta, to On siłą własnej woli stara się osiągnąć jak najlepsze wyniki.


Treningi powinny odbywać się systematycznie, w miarę możliwości 2-3 razy w tygodniu. Jedna sesja trwa od 20 minut i zostaje wydłużana z każdym spotkaniem w celu uzyskania jak najlepszych efektów. Liczba treningów potrzebnych do osiągnięcia wyznaczonego celu jest sprawa indywidualną.

Wskazania do treningu

  • zaburzenia koncentracji
  • nadpobudliwość, agresja
  • problemy szkolne
  • autyzm
  • przewlekłe bóle głowy
  • zaburzenia snu
  • stany lękowe, natręctwa, tiki
  • stres,obniżona samoocena

diagnoza i terapia logopedyczna

Głównym zadaniem terapii logopedycznej jest kształtowanie prawidłowej wymowy poprzez korygowanie zaburzeń.

Jednym z najczęściej pojawiających się zaburzeń u dzieci jest dyslalia.

Dyslalia polega na niewłaściwej realizacji głosek; zaliczymy tutaj seplenienie, brak wymowy m.in. głosek wargowych czy tylnojęzykowych.

Terapia logopedyczna obejmuje również stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy, usprawnianie techniki czytania i pisania a w niektórych sytuacjach nauka niewerbalnych metod porozumiewania się.

Każdą terapię zaczynamy od ćwiczeń oddechowych następnie pojawiają się ćwiczenia słuchowe, artykulacyjne i leksykalne, które mają na celu podniesienie sprawności artykulacyjnej a także właściwą realizację głosek wszystkich szeregów.

diagnoza i terapia neurologopedyczna

Terapii neurologopedycznej wymagają osoby z uszkodzeniem lub niedorozwojem centralnego układu nerwowego.

Zaburzenia komunikacji u dzieci najczęściej związane są z urazami okołoporodowymi oraz wady wrodzone. W wypadku tego typu terapii najistotniejsze jest, by rozpoczęta była jak najwcześniej od momentu wykrycia uszkodzenia.

Neurologopeda prowadzi terapię zaburzeń mowy o złożonej etiologii: terapię mowy w upośledzeniach, w autyzmie, uszkodzeniach ośrodkowego układu nerwowego, zespołach genetycznych.

Cele terapii neurologopedycznej

  • usuwanie wad wymowy
  • przywracanie mowy w przypadku jej utraty
  • nauczanie mowy, która się nie wykształciła
  • wyrównywanie opóźnień rozwoju mowy
  • wypracowanie odpowiedniego poziomu sprawności językowej

W terapii neurologopedycznej wykorzystuję

  • ćwiczenia aparatu artykulacyjnego
  • ćwiczenia głosowe i oddechowe
  • masaż logopedyczny
  • elementy terapii ustno-twarzowej wg Swietłany Masgutowej
  • elementy integracji sensorycznej oraz PNF, a także wspomagająco trening słuchowy.

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborn

Zajęcia ruchowe według metody Weroniki Sherborne poprawią poczucie własnego ciała, nazywanie części ciała, utrwalanie wiedzy o naszym ciele.

W efekcie dziecko osiąga lepszą kontrolę posturalną, co zmniejsza ryzyko powstania wad postawy i jest elementem profilaktyki. Ćwiczenia ułatwiają nawiązywanie kontaktów, uczą współpracy w grupie, polepszają relację z rówieśnikami.

 

zapraszamy na zajęcia

Gabinet Rehabilitacji Dzieci i Dorosłych

Ul. Sapiehy 67, 31-644 Kraków

tel.  530 44 62 82

Godziny otwarcia, terminy zajęć i cennik po uzgodnieniu telefonicznym.

Kraków 2019